Eerste weekend! - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van anneketelaarsinsrilanka - WaarBenJij.nu Eerste weekend! - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van anneketelaarsinsrilanka - WaarBenJij.nu

Eerste weekend!

Blijf op de hoogte en volg

22 Juli 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Eerste weekend!
Vrijdagmiddag 11.30: weekend! We hadden het plan om met een aantal vrijwilligers naar een 5sterrenhotel te gaan om te zwemmen, de plek die ik kende van foto's en verhalen! Eenmaal daar aangekomen werd onze pret echter meteen de kop ingedrukt, en deelde het personeel ons mee dat we alleen mochten zwemmen als we ook de bijbehorende lunch kochten. Omdat we net een hele rijsttafel van gastmoedertje achter de kiezen hadden, (ja pap, mam en vooral Benny: ik geloof niet dat ik nog rijst kan zien als ik terug ben, lucky you!;)) vonden we dit wat zonde van ons geld en dus besloten we naar het zwembad van het buurhotel te gaan. We probeerden het personeel nog jaloers te maken met deze mededeling in de hoop dat ze een uitzondering zouden maken maar ze waren hier helaas niet van onder de indruk en zagen ons kennelijk liever naar de concurrent gaan. Daar bleek dat we het hele zwembad voor ons alleen hadden met 2 op 1 personeel (een beetje zoals het team van de IBN werkt dus). Het is me na de eerste week wel duidelijk geworden dat ze hier geen crisis kennen, of hem gewoon keihard te lijf gaan. Ontslaan vanwege overbezetting doen ze duidelijk niet, dan bedenken ze er gewoon een functie bij, zoals tissueaangever, bestellingopnemer geldaanpakker, ober op de eerste tien meter en ober op de tweede tien meter enzovoorts, ik heb de gekste klusjes gezien en uiteindelijk gaat alles tien keer zo sloom dan wanneer 1 iemand alle taken op zich neemt. Maar ach, het is weekend dus ik heb vooral geen haast. Goed, terug naar het zwembad: er was ook een man in dienst die duidelijk zijn 'vak', (of moet ik zeggen taak?) niet verstond. Het enige waar hij namelijk verantwoordelijk voor was, was het brengen van de ligkussens voor op de bedjes. Toen hij echter na 20min nog steeds door zijn stapel kranten zat te bladeren zijn we ze zelf maar gaan halen. Hij kon trouwens wel nog roepen dat we eerst moesten douchen voordat we het zwembad in gingen, maar het scheelt dat hij daar zijn benen ook niet voor hoefde te gebruiken.
Zaterdag poging 2 gedaan voor het luxe zwembad, en ja hoor, gelukt! Wauw, dat was genieten, de meeste van jullie hebben de foto's misschien al op Facebook gezien maar zal ze nog proberen hier erop te zetten. De lunch was ook echt om over naar huis te schrijven, maar ik prefereer het deze keer om het te houden bij een foto haha. In Nederland zou je voor dit arrangement zeker 60 euro betalen, maar hier is het omgerekend maar 13!! Extra genieten dus:D
Aan het eind van de middag zijn we met een hele groep vrijwilligers naar naar de hoofdstad Colombo vertrokken voor een goeie nacht uit. De eerste keer voor mij in een lijnbus, en je mag van me aannemen dat dat niet relaxed een krantje lezen is of een uurtje slapen zoals wij dat kennen bij Arriva, maar een gekkenhuis. Ik zat helemaal voorin, wat een pech, bleek toen ik na 2 minuten doorhad dat deze chauffeur vrijwel non-stop zijn toeter ingedrukt hield, waar een geluid uit kwam zo hard dat je elkaar niet kon verstaan. De rit duurde meer dan een uur, arme oren! De volgende keer neem ik zo'n stadiontoeter mee en iedere keer als hij dan toetert doe ik dat ook bij zijn oor, zal je het leren!;) Een ander opvallend verschijnsel wat ik niet ken vanuit de 158 naar den Bosch (wie weet doen ze het wel op andere lijnen), bleek de functie van de 'mensenlokker' voor en achter in de bus. Zij hangen heel de reis aan de deur van de bus om mensen al rijdende naar binnen te lokken zodat de bus zo vol mogelijk blijft en er meer geld binnenstroomt. Dit begreep ik echter later pas, in eerste instantie dacht ik dat er iemand niet helemaal goed was achterin de bus, omdat dit 'lokken' gepaard gaat met een heel bizar geluid: 'oengele-oengele-oengele' en dan constant heel snel achter elkaar. Totdat ik het dus ook voorin hoorde, en 2 gehandicapte mensen met precies dezelfde kreten leek me sterk. Ik moet heel verbaast om me heen gekeken hebben zoekend naar een verklaring, merkte ik aan de blik die een lokale medepassagier me teruggaf haha. 
Uiteindelijk toch heelhuids aangekomen (voor ons stopt de bus gelukkig wel als we uit willen stappen). In plaats van een goed restaurant te bezoeken hebben we onze bodem gelegd met friet en een hamburger, minstens net zo lekker op dat moment. Uiteindelijk naar een luxe club gegaan, waar op 1 verdieping een loungebar zat met een goede jazzband die speelde. De deuren daar waren allemaal van glas, en kennelijk zijn de Sri Lankaanse glazenwassers prof in hun vak want naar een paar glaasjes ben ik er vol tegenaan gelopen omdat ik dacht dat hij openstond hahaha. Met als resultaat nu een beschadigde neus.. Waar is die deurportier dan ook als je hem nodig hebt..! Vervolgens een verdieping lager maar een dansje gewaagd om de pijn te vergeten. Uiteindelijk diep in de nacht met de tuktuk weer naar ons hotel gegaan, ik mocht mee op de chauffeursstoel haha! Helaas was het hotel niks minder koel dan de kamer in ons gastgezin en moesten we het bed ook nog eens delen met drieën, maar na die beroerde en veel te korte nacht was mijn ontbijt dat bestond uit sandwich, ijskoffie en fruitsap meer dan genieten! Vervolgend weer met de bus naar huis maar dit keer gelukkig met een chauffeur die iets minder enthousiast was met zijn toeter! 

De werkweek is inmiddels ook hier weer begonnen, het valt me erg zwaar omdat ik een chronisch slaaptekort opgebouwd heb haha, maar gelukkig helpt het gegil van de kinderen me om wakker te blijven!;) vanavond vroeg naar bed is dan ook het plan. Fijne dag nog allemaal!

  • 22 Juli 2014 - 18:51

    Mama:

    Hoi,

    Wat ben je in een apart wereldje beland, ik heb moeten lachen om het stukje over dat personeel rond het zwembad. En ik zie helemaal je verbaasde gezicht voor me in die bus met al dat getoeter en die vreemde oergeluiden!
    Geniet ervan, en maak mooie foto's, dan kunnen wij straks ook een beetje ervaren hoe het daar is. Hier is het ook nog steeds lekker warm weer, ook bijzonder, het blijft de hele week nog ruim 25 graden.

    Groetjes, ook aan Jiska,
    mama

  • 23 Juli 2014 - 08:38

    Merel:

    Wat een fantastisch verhaal Annie :D tjonge wat maak je toch een hoop spectaculaire dingen mee, in ieder geval genoeg herinneringen!!
    Wat een heerlijk zwembad, daar zou ik momenteel ook wel zin in hebben want het is ook hier in NL (benauwd) warm, zo'n 27graden, maar in ons appartement lijkt het af en toe wel boven de 30 graden;) Was Jiska weer beetje beter?
    Succes met je werkweek, you van do it.

    Liefs Merel xx

  • 24 Juli 2014 - 21:06

    Peter:

    Haa anne!
    Mooi om je verhalen te lezen! De jaloezie begint hier steeds groter te worden! Ik ben weer benieuwd naar het volgende verslag!
    Veel plezier nog verder!
    Gr. Peter

  • 25 Juli 2014 - 20:09

    Renate:

    Nou nou, dat stukje over die bussen daar, ik heb dubbel gelegen, heb er al helemaal een beeld bij.

    Leuke verhalen sis!

    kusjes Renate!

  • 25 Juli 2014 - 22:21

    Lienke:

    Heeeeeey anne,

    Wat schrijf je lekker levendig. Moeilijk om mijn aandacht er niet bij te houden ;).
    Ik begrijp er niks van, ik dacht dat je het primitieve leven in zou stappen.
    Het tegendeel blijkt waar: luxe clubs en chillings aan het zwembad!

    Ik hoop dat je niet overhoop gereden wordt langs de weg (hahaha). Houd je karma goed daar, dus een tuktuk meneer afzetten mag je niet meer doen.

    Trouwens, ik zie ook dat je hard aan het werk bent hoor. Goed bezig! en leuk dat je al wat oppikt van de taal :).

  • 27 Juli 2014 - 18:43

    Janneke Koen En Lars:

    Haha Anne! Geweldig, je verhalen! We kunnen ons helemaal indenken hoe jij er daar bij zit, op z'n Annes ;P veel plezier nog en we lezen t wel weer. Groetjes

  • 28 Juli 2014 - 19:16

    Tante Anny:

    Ha Anneke,

    Heel leuk verhaal weer; Het is duidelijk dat je niet tegen niksnuttende apengapende mensen kan haha...En dan die bus; oengele oengele;;;haha, je pa en ma waren zaterdagavond hier BBQen en we hebben nog wat gekaart. Na wat pilsjes herkende ik ook dat oengele oengele bij je daddy...Om van jullie mam nog maar niet te spreken; Binnenkort komt er Noorse variant van oengele oengele; ben benieuwd...
    We wachten je volgende verhaal weer af!!

    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Sri Lanka

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4492

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: